Kolej miejska wokół Zakopanego
Przed laty miała powstać kolej podmiejska z Zakopanego do Nowego Targu. O sprawie już zapomniano.... Temat od 11 lat kwitnie w szufladach. Podobne rozwiązanie działa już wokół Wieliczki i Krakowa- SKA kursuje co 30 minut w dni powszednie. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki co 30 minut, w weekendy co 60 minut. Pociągi z Krakowa do Wieliczki są dziś przepełnione w godzinach szczytu, wystarczyła zmiana przewoźnika, by kolej ożyła. Wieliczka, dzięki nowoczesnemu połączeniu- stała się
prawdziwym miastem satelickim Krakowa, możliwe są wygodne, codzienne i
szybkie dojazdy do miejsc pracy i nauki.W przyszłości z kolei miejskiej Nowy Targ- Zakopane mogliby korzystać narciarze i snowboardziści, a wzdłuż trasy SKM mogłyby się rozwijać pensjonaty i kwatery prywatne. Kolej dowiozłaby ich do Zakopanego, skąd dotarliby na szlaki narciarskie.
(...)
Źródło: Dziennik Polski, wrzesień 2008
Oto zdjęcia lokalnych stacji kolejowych
Nowością nie jest też postulat postawienia na komunikację zbiorową, ale pomysł na szybką kolej miejską na trasie Nowy Targ - Zakopane do tej pory nie był zbyt poważnie rozpatrywany (pojawił się w opracowaniu "Model sieci transportowej polskiego i słowackiego Podtatrza" z 2004 r.). Szynobusy kursujące co 30 minut i zatrzymujące się na przystankach nawet co 500 m mają być środkiem lokomocji nie tyle dla turystów, co dla mieszkańców Podhala dojeżdżających do pracy, którzy dziś korzystają z samochodów.
(...)
Źródło: Dziennik Polski, wrzesień 2008
Oto zdjęcia lokalnych stacji kolejowych
Komentarze
Prześlij komentarz