Czy Polacy zagłosują przeciwko fermom futrzarskim? Przedwyborcza akcja Otwartych Klatek [INFORMACJA PRASOWA]

Redakcja serwisu otrzymała list:

Od: <media z serwera otwarteklatki.pl>
Date: śr., 9 paź 2019 o 08:34
Subject: Czy Polacy zagłosują przeciwko fermom futrzarskim? Przedwyborcza akcja Otwartych Klatek [INFORMACJA PRASOWA]
To: <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>


Dzień dobry,


przesyłam informację prasową odnośnie przedwyborczej akcji outdoorowej Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ramach kampanii "Głosuję za Polską wolną od ferm futrzarskich". W Warszawie pojawiły się billboardy z lisem Ferdynandem, który został uratowany z fermy futerkowej. Według badań zrealizowanych we wrześniu br. przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat, aż 7 na 10 Polaków sprzeciwia się hodowli zwierząt na futra - jest to rekordowy wynik.

(...)


Pozdrawiam serdecznie,


Marta Korzeniak

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

(..)



Warszawa, 9 października 2019 r.


Czy Polacy zagłosują przeciwko fermom futrzarskim?

Przedwyborcza akcja Otwartych Klatek


W Warszawie pojawiły się nietypowe billboardy – uratowany z fermy futrzarskiej lis Ferdynand prosi na nich o oddanie w niedzielę głosu na polityków popierających zakaz hodowli zwierząt na futra. Reklamy są częścią kampanii Otwartych Klatek "Głosuję za Polską wolną od ferm futrzarskich", w ramach której wyborcy mogą sprawdzić deklaracje wybranych kandydatów odnośnie wprowadzenia zakazu futer. 


Według badań zrealizowanych we wrześniu br. przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat negatywny stosunek do hodowli zwierząt na futra osiągnął w Polsce rekordowy poziom – aż 7 na 10 Polaków sprzeciwia się tego rodzaju działalności oraz oczekuje od polityków jej prawnego zakazania. 80% nie kupiłoby domu w okolicy fermy futrzarskiej. Wyniki nie różnią się znacząco w przypadku mieszkańców miast oraz wsi. 


Większość Polaków zdaje sobie sprawę, że hodowla zwierząt na futra wiąże się z ich ogromnym, bezsensownym cierpieniem. Lisy i norki to zwierzęta dzikie, które w naturze pokonują codziennie ogromne odległości. Nie są przystosowane do życia w zamknięciu, więc hodowla, niezależnie od warunków, będzie dla nich zawsze ogromną torturą  – mówi Paweł Rawicki, prezes Stowarzyszenia Otwarte Klatki Jednocześnie w całej Polsce wybuchają kolejne protesty społeczności lokalnych mieszkańcy okolic ferm futrzarskich ponoszą ukryte koszty działalności takich obiektów, takie jak zatrucie powietrza, gleb i wód, a także plagi much i zagrożenia epidemiologiczne – dodaje.


Najnowsza kampania organizacji "Głosuję za Polską wolną od ferm futrzarskich" ma ułatwić wyborcom zorientowanie się w poglądach poszczególnych polityków na ten temat. Na dedykowanej akcji stronie https://www.otwarteklatki.pl/wybory/ znaleźć można listy kandydatów, którzy zadeklarowali poparcie lub sprzeciw wobec wprowadzenia zakazu hodowli zwierząt na futra. Pytanie o fermy futrzarskie znalazło się również w kwestionariuszu Stowarzyszenia 61 prowadzącego stronę mamprawowiedziec.pl. W Warszawie pojawiły się też promujące inicjatywę billboardy z Ferdynandem – lisem, który ze względu na tragiczny stan i długo nieleczoną chorobę został odebrany przez aktywistów z fermy w Chodzieży w sierpniu 2016 r.


Społeczeństwo bardzo wyraźnie potępia zabijanie zwierząt dla ich futer, a marki modowe masowo rezygnują z ich wykorzystywania. W związku z tymi zmianami branża znajduje się obecnie w kryzysie produkcja skór gwałtownie spada. Niezależnie od wyniku wyborów, politycy powinni wziąć pod uwagę powyższe czynniki i sprawić, by ta kadencja przeszła do historii jako przełomowa dla praw zwierząt w naszym kraju  – podsumowuje Paweł Rawicki.


###


Kontakt do mediów:


Marta Korzeniak

Otwarte Klatki(..)


Paweł Rawicki

Otwarte Klatki(..)


Zdjęcia billboardów: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157711188638637


Badanie opinii publicznej: https://www.otwarteklatki.pl/co-o-fermach-futrzarskich-mysla-polacy/


Interwencja na fermie lisów w Goliszowie, wrzesień 2019: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157710775046101



Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

» Pomóż | Donate

KRS: 0000444120



Zostaliśmy nagrodzeni tytułem:
We have been awarded:



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty