Wspomnienie dnia 12 marca 2019 r.

1.
Piłkarze często są wyzywani przez trenerów słowami: "ty cioto", "ty pedale", "biegasz jak ciota"- tłumaczył mi kumpel który ma syna homo i chyba chciałby aby syn żył w kraju w którym za taką a nie inną orientację- nie byłby dyskryminowany. Opowiadał mi jak w Polsce najbardziej wrogo do gejów nastawioną grupą są trenerzy piłkarscy i sami piłkarze. Według mojego kumpla takie maniery trenerów i zawodników biorą się z zachowania ich kibiców. Ja mu w odpowiedzi opisałem pokrótce historię klubu FC Pauli- znanego ze sławnej sekcji piłkarskiej. Klub ten inaczej spozycjonował się na rynku- pozyskał bowiem kibiców o poglądach antyrasistowskich i streetpunkowych. Jego prezesem przez pewien czas była osoba otwarcie się przyznająca do bycia homo- co w sporcie nie jest rzadkie ale w świecie polskiej piłki nożnej-wywołałoby chyba szok. Klub ten w 2011 roku dostał od swoich kibiców pożyczkę ok. 32 mln PLN na nowy stadion. 

2.
Popper który uczy mnie popów, wavingu, glidingu i tuttingu- dzisiaj pokazywał nam na video inne, zupełnie nowe style tańca. Jednym z takich styli tańca które jeszcze nie dotarły z Brooklynu w USA do Polski jest flexing albo bone breaking. Jak oglądam te taneczne ruchy to zastanawiam się czy tancerze musieli sobie wyrwać ręce ze stawów i barków. Tak wyginać kończyny wydaje mi się fizyczną niemożliwością. Tancerze którzy się nazywają flexerami- wg mnie wyrwali sobie kości ze stawów dla tej sztuki. Jest to rodzaj niewiarygodnie trudnego tańca do rodzaju jamajskiej muzyki zwanej flex dance music, pochodnej dancehallu. Dzisiaj chcąc modnie tańczyć na imprezie z muzyką jamajską- powinniśmy sobie chyba wyłamać stawy. 

3. 
Transmisja na żywo chyba z Rio de Janeiro. Oglądam zafascynowany inną kulturą. Mowa jest o zwalczaniu fake news w dziennikarstwie. Ale trudno- słuchając wypowiedzi z podium na którym mówią mieszkańcy brazylijskich fawel- nie odnieść wrażenia że mówiono o tym jak mieszkańcy w ogóle odwrócili się od dziennikarstwa i mediów tradycyjnych. Korzystając z szans technologicznych, mieszkańcy fawel stworzyli swoje własne media. W nich promują swoje własne inicjatywy. Takie jak kurs baletu który jakaś kobieta organizuje w dzielnicy nędzy. Nikt nie wspiera i nie dotuje kursów baletu na brazylijskich dzielnicach nędzy- ale wg dziennikarza piszącego o swojej własnej faweli- już kilka razy zdarzyło się że dzięki kursom baletu kilka zdolnych dzieci z jego faweli na egzaminach pokonało zamożne dzieci z bogatych dzielnic i trafiło do profesjonalnych szkół czy grup baletowych. 

4. 
Smsy. Jest po północy  i nadal przychodzą do mnie smsy. Ale już idę spać. Jutro też jest dzień. Papa.

Adam Fularz




--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Komentarze

Popularne posty