Ekonomista zdziwiony, jak szybko i łatwo nastolatki zamieniły banknoty Narodowego banku Polskiego na nową walutę


Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

polski think- tank nowoczesnej ekonomii z Zielonej Góry


Ekonomista zdziwiony, jak szybko i łatwo nastolatki zamieniły banknoty Narodowego banku Polskiego na nową walutę

Zielona Góra, 11 maja 2021 r.

Adam Fularz z Instytutu Ekonomicznego:
Prowadzę niewielka działalnośc jako ekonomista, zgodnie ze swoim wykształceniem, ale też np. gram w hokeja na rolkach (wczoraj na meczu trafiłem kilka goli!). Gdy wczoraj trenowałem sobie po południu, byłem świadkiem transakcji kupna sprzedaży kilka metrów ode mnie. Nastolatki handlowały częściami do hulajnóg na skateparku, jako płatności przyjmując właśnie owe papierki od lodów, mające jakąś 3-cyfrową wartość, chodziło o papierek z konkretnego rzutu tych lodów. 

Wysłałem w tej sprawie list do RPP:

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam@wieczorna.pl>
Date: wt., 11 maj 2021 o 08:21
Subject: Jakiś inny dokument lokalnie pełni rolę pieniądza zastępczego
To: <sekretariat.rpp na serw. nbp.pl>


do członków Rady PP

Przekazuje informację z dnia wczorajszego, za te papierki część osób prowadzi lokalnie jakiś handel, są to nastolatki.
Jest to ciekawe że Państwa pieniądze można porzucić na rzecz papierków po lodach jako waluty..
Pozdrawiam

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <
Date: pon., 10 maj 2021 o 18:48
Subject: Papierek po jednym z rzutów lodów "Ekipy" pełni rolę pieniądza zastępczego

Papierek po jednym z rzutów lodów "Ekipy" pełni jakby lokalnie rolę pieniądza zastępczego. Wczoraj przed snem buchnąłem śmiechem słysząc o papierku po lodach Ekipy jakby mającego znaczną wartość nawet 300 pln.  Dziś natomiast byłem świadkiem transakcji starszych nastolatków wykonanej z owym opakowaniem po jakimś rzucie tych lodów. 

Opr.  Adam Fularz
na podstawie obserwacji naocznej wypowiedzi kilku osób oraz transakcji na skateparku
--

Komentarze

Popularne posty